Eerst zien dan geloven? Plan een afspraak via de website of bel naar 085 018 55 66, tot snel!

Veelgestelde vragen

Antwoord op uw vragen

Zijn er naast de huurprijs nog bijkomende kosten?
Safelocker streeft er naar om geen bijkomende kosten te rekenen. Er zijn echter enkele situaties waar dit onomkomelijk is:
  • In geval van een verloren sleutel zal € 90,- in rekening gebracht voor een nieuw cilinderslot.
  • Indien een incasso meerdere malen mislukt zullen de bijkomende administratie kosten bij de openstaande post worden opgeteld.
  • Eenmalig zal er een borg gerekend worden, dit krijgt u na de huurperiode uiteraard weer terug.
Wie kunnen er in de bankkluis?
Enkel de huurders kunnen zelfstandig de bankkluis betreden. Het winkelpersoneel kan de ruimte niet betreden en het Safelocker-personeel enkel onder toezicht van de alarmcentrale. Dit wordt gewaarborgd door het toegangscontrolesysteem.
Een personeelslid kan onmogelijk alleen de kluiskamer betreden. Hier is altijd het vierogenprincipe van toepassing, doormiddel van digitale ondersteuning.
Welke persoonlijke informatie heeft Safelocker van mij nodig?
Om een kluis te huren heeft Safelocker wat gegevens van u nodig om de veiligheid van u en andere huurders te waarborgen. Op het aanmeldingsformulier is de gevraagde informatie te vinden.

Naast de gevraagde informatie op het aanmeldingsformulier wordt ook het documentnummer van uw identiteitsbewijs (rijbewijs, ID kaart, Paspoort) genoteerd. Dit dient u bij u te hebben ten tijde van het eerste bezoek. Klik hier voor uitleg over het gehele aanmeldproces.

Welke formaten kluisjes kan ik huren?

Klik hier om alle prijzen en formaten te vinden. Na het selecteren van een formaat kunt u zien in welke locaties het formaat beschikbaar is.

Welke beveiligingsmaatregelen zijn er getroffen?
Om uw waardevolle spullen te beveiligen zijn er veel veiligheidsmaatregelen getroffen. Enkele voorbeelden zijn:
  • Cameratoezicht in de kluiskamer, het pand en er buiten
  • Een gecertificeerde kluiskamer en kluisdeur
  • Geavanceerd toegangscontrolesysteem met onder andere biometrie (vingerafdruk)
  • Alarmdoormelding naar een alarmcentrale
  • Directe ondersteuning van politie doormiddel van ‘LiveView’
  • In de kluis is een intercom aanwezig middels welke u contact kan krijgen met de meldkamer van Safelocker
  • De mistgenerator in de kluiskamer beperkt het zicht in tijdens een alarm
Wat zijn de voorwaarden?

Klik hier om naar de algemene voorwaarden te gaan.

Wat zijn de openingstijden van Safelocker?
De openingstijden zijn afhankelijk van de vestiging. Op de vestigingspagina zijn de openingstijden te vinden.
Wat moet ik niet in een Safelocker kluis bewaren?

Als iets vervangbaar is (weinig emotionele waarde) en niet kostbaar is, is het niet de ruimte waard om in uw kluisje op te bergen. Daarnaast is het niet toegestaan illegale goederen bij Safelocker op te bergen:

  • (vuur)wapens
  • Explosieve stoffen
  • Drugs
  • Opvorderbare gelden
  • Overige illegale goederen
Wat kan ik in een kluisje bewaren?

Er worden veel verschillende spullen bij Safelocker bewaard. Een aantal voorbeelden van wat er in safeloketten opgeslagen wordt:

  • Sierraden en juwelen
  • Edelmetalen (goud en zilver)
  • Kontanten/cash geld
  • Diploma’s
  • Verzekeringspapieren
  • (koop)aktes
  • Foto’s
  • Gevoelige bedrijfspapieren
  • Laptops, tablets harde schijven (bijv. tijdens een vakantie)
Wat is een safeloket?

Een safeloket, in de volksmond ook wel ‘bankkluisje’ of ‘kluisje’ genoemd, is een zeer stevig loket in een zwaar beveiligde kluiskamer (bankkluis). Ze zijn er in verschillende maten maar het meest voorkomende formaat is als volgt:

  • Hoogte 5 tot 15 cm
  • Breedte +/- 25cm
  • Diepte +/- 45cm

Safelocker heeft iets bredere safeloketten/kluisjes dan de standaard, zo kunt u gemakkelijk ordners en laptops bewaren.

Wat is de prijs van een kluis?

Klik hier om alle prijzen en formaten te zien. Na het selecteren van een formaat kunt u zien op welke locaties het formaat beschikbaar is.

Wat is de opzegtermijn van het safeloket?

De huurovereenkomst is het eerste jaar vast en daarna maandelijks opzegbaar. Een opzegging is de daarop volgende maand van kracht. Indien er jaarlijks wordt gefactureerd zal het restant van dat jaar worden geretourneerd. Tevens geldt er de eerste 30 dagen van de huurovereenkomst een bedenktijd, indien u hier gebruik van maakt betaalt u enkel de eerste maand.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend voor de administratie van Safelocker gebruikt en niet doorgespeeld aan derden. Safelocker neemt de beveiliging van (persoons)gegevens uiterst serieus. De gegevens die wij opslaan staan op goed beveiligde datacentra. De verbindingen zijn ook allemaal beveiligd, dit kunt u zien aan het groene hangslot icoon in uw browser.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Uw persoonlijke gegevens worden uitsluitend voor de administratie van Safelocker gebruikt en niet doorgespeeld aan derden. Safelocker neemt de beveiliging van (persoons)gegevens uiterst serieus. De gegevens die wij opslaan staan op goed beveiligde datacentra. De verbindingen zijn ook allemaal beveiligd, dit kunt u zien aan het groene hangslot icoon in uw browser.
Wat als ik mijn sleutel of pas verlies?
Dit dient u zo snel als mogelijk te melden via info@safelocker.nl of telefonisch via 0800 60 60.
Sleutels kunnen niet bijgemaakt worden, indien u een sleutel bent verloren dient het slot vervangen te worden. Dit gebeurt in uw bijzijn.
Als u een toegangspas bent verloren kunnen wij een vervangend exemplaar toezenden, deze dient dan wel weer bij de balie geactiveerd te worden.
Wanneer wordt het periodieke bedrag geïncasseerd?

Dit is afhankelijk van wanneer u een safeloket heeft besteld. In de regel zal het elk jaar in de maand voorafgaand aan de vernieuwing gebeuren.

Voorbeeld: u huurt in februari een kluis en betaalt dit één jaar vooruit. In het daarop volgende jaar zal in begin januari de incasso plaatsvinden voor dat jaar.

Wanneer krijg ik de borg terug?

Na het opzeggen van de huur kunt u de sleutels en toegangspassen terug sturen. Wij zullen vervolgens tijdens een van onze reguliere bezoeken uw kluisje controleren. Indien alles op orde is boeken wij binnen 10 werkdagen uw borg over op uw rekening.

Waarom waardevolle goederen in een Safelocker kluis in plaats van in een kluis thuis?
  • Tijdens uw vakantie is er toch toezicht op uw goederen
  • Uw goederen zijn standaard verzekerd tot € 25.000
  • Safeloket huren in plaats van een (goede) kluis kopen scheelt aanzienlijk in de investering
  • In geval van brand/waterschade is een kluis in huis niet altijd veilig, externe opslag wel
  • Als u een kluis in huis neemt kan een overvaller onder dreiging van geweld afdwingen de kluis te openen
Waarom is Safelocker veiliger dan een bank?

Voor banken is kluis verhuur een secundaire dienst. Hierdoor wordt er minimaal geïnvesteerd in het up-to-date houden van de beveiliging. Safelocker is een gespecialiseerd bedrijf in de verhuur van safeloketten, de beveiliging hiervan en het gebruiksgemak is continu optimaal.

Waar kan ik een kluis huren van Safelocker?
Klik hier om gemakkelijk online een kluis huren. U kunt in het bestelproces een vestiging kiezen die voor u dicht bij is.
Tot welk bedrag is de inhoud van mijn kluis verzekerd?
Safelocker geeft op alle safeloketten/kluizen een uitgebreide gevaren dekking tot 25.000 als standaard. Bij bestelling is dit uit te breiden naar € 50.000. Indien u een hogere verzekering wil, kunt u contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
Moet ik vertellen wat ik wil opslaan in mijn kluis?
Safelocker hoeft niet te weten wat u opbergt in uw kluisje. Echter niet alle goederen zijn toegestaan om op te bergen. In de algemene voorwaarden kunt u vinden wat niet is toegestaan.
Moet ik een afspraak maken om mijn kluis te bezoeken?
U hoeft bij Safelocker geen afspraak te maken om uw kluis te bezoeken. Door het geavanceerde systeem kunt u geheel zelfstandig uw kluisje bezoeken.
Bij uw eerste bezoek dient u zich wel eerst bij de balie van de partner winkel te melden voor de intake. In sommige gevallen is de intake op afspraak, deze informatie ontvangt u tijdens het bestelproces.
Kan Safelocker bij de inhoud van mijn kluisje?
U bent de enige met een sleutel tot uw kluis, Safelocker kan niet zonder uw bijzijn in uw kluis.
Kan ik een extra slot op mijn kluisje doen?

Het is niet mogelijk om op het kluisje een extra slot te bevestigen. Het is echter wel mogelijk om aan de cassette in uw kluisje een hangslot te bevestigen. Dit biedt weinig extra veiligheid maar is wel een soort van zegel op uw spullen. Dit slotje dient u namelijk zelf te regelen.

Kan ik de toegang van mijn medehuurder controleren/beïnvloeden?

De hoofdhuurder kan altijd aan Safelocker vragen de pas van de medehuurder te deactiveren.

Ik wil van vestiging wisselen, kan dit?

Het kan voorkomen dat u wegens een verhuizing bijvoorbeeld naar een andere Safelocker vestiging wil. Dit is mogelijk, ook binnen het eerste contractjaar!

U hoeft alleen door te geven dat u naar een andere vestiging wil via info@safelocker.nl en vervolgens kunt u gewoon via de website uw nieuwe kluisje aanvragen. Wij regelen de rest.

Ik wil samen met iemand een kluis huren, kan dit?

Er kunnen per kluis twee huurders geregistreerd worden. Veiligheidshalve is de eis dat u en uw medehuurder op hetzelfde adres wonen. Beide huurders zijn aansprakelijk voor de volledige huursom. Het is niet mogelijk gelijktijdig de kluis te bezoeken.

Hoeveel tijd heb ik bij een bezoek aan mijn kluisje?
Een bezoek is beperkt tot 10 minuten. Dit is om wachttijden te minimaliseren en de veiligheid te bevorderen.
Hoe toon ik aan wat er in mijn kluis lag, in het geval van een incident?
Indien u een verzekeringsclaim wilt maken dient u aannemelijk te maken dat wat u claimt ook in de kluis was ten tijde van verlies/schade. Dit kan doormiddel van het tonen van een aankoopbon of taxatierapport, foto’s helpen in sommige gevallen ook. Het is verstandig om dergelijke documenten apart op te slaan.
Hoe kom ik binnen?

Na de eenmalige intake kunt eenvoudig zelfstandig bezoeken binnen onze ruimte openingstijden. Op de ‘hoe-werkt-het pagina‘ is aanvullende informatie te vinden.

Hoe is de betaling van de huur geregeld?
Safelocker werkt met automatische incasso’s. Jaarlijks wordt het huurbedrag van uw rekening afgeschreven. U hoeft hiervoor enkel een machtiging in te vullen, dit is onderdeel van het aanmeldproces. U kunt machtigingen ten alle tijde stoppen.
Hoe hoog is de borg?
De eenmalige borg bedraagt € 89 per kluis en wordt bij de eerste betaling eenmalig meegerekend. U krijgt dit bedrag terug aan het eind van de huurperiode.
Heb ik privacy tijdens een bezoek aan mijn kluis?
Er kan slechts één iemand tegelijkertijd de bankkluis betreden. U heeft dus volledige privacy gedurende uw bezoek.
Er wordt echter wel steekproefsgewijs enkele seconden mee gekeken door een alarmcentrale om uw veiligheid te waarborgen. Er is GEEN zicht op uw goederen tijdens deze controle.
Bij een faillissement van Safelocker/partner, wat gebeurt er met mijn spullen?
Uw blijft altijd 100% eigenaar van uw goederen. Deze zullen nooit in de activa van Safelocker worden opgenomen.
Bekijk kluis aanbod

Google Reviews

Safelocker
5.0
Gebaseerd op 2 beoordelingen
powered by Google
Amy van der Lee
Amy van der Lee
17:15 18 Sep 19
Goede service, ruime openingstijden en parkeren voor de deur!
Rick Waardenburg
Rick Waardenburg
14:26 18 Aug 17
Professioneel personeel, bij de intake in Baarn ben ik goed geinstrueerd en kan ik met een fijn gevoel mijn waardevolle spullen opslaan in mijn bankkluis.
Menno Cloostermans
Menno Cloostermans
13:54 24 Apr 17
Bekijk alle beoordelingen
js_loader
Ga naar de bovenkant